Pronájem skladů má celou řadu předností. Jak vybrat ten nejlepší a co všechno by takový externí sklad měl splnit?
Jak vybrat externí skladové prostory
Celá řada dnes významných firem začalo svůj růst v rodinných domcích, se sklady v garážích či sklepních prostorách. Expanze by ale nebyla možná bez zajištění skladových prostor. Ty je možné dojednat i externí formou pronájmu.
Při výběru externích skladových prostor je klíčové zvážit několik faktorů, jako je velikost, lokalita, typ skladu, cena a specifické potřeby vašeho podnikání. Důležité je také zohlednit dostupnost, bezpečnost a případné doplňkové služby.
Vzhledem k těmto požadavkům je tak i nutné začít s hledáním nového skladového prostoru s dostatečným časovým předstihem. Celý proces může trvat až 6 měsíců.
Lokalita a dopravní dostupnost
Navazovat by logistika měla optimálně na blízkost zákazníkům v případě regionálně působící firmy, jinak se vyplatí spíše se odrazit od sídla firmy nebo od dosavadního personálu. Zájem mezi podnikateli v tomto směru je již tradičně o pronájem skladu v Praze a v blízkosti dalších větších měst.
Optimální tak je zaměřit se na strategická místa v Praze a okolí, ideálně s přímým napojením na hlavní tahy a MHD pro zaměstnance.
Flexibilita nájemních podmínek
Délka nájemního vztahu je zcela základní podmínkou každé smlouvy. Důležité tak je, zda vám poskytovatel skladu nabídne krátkodobý i dlouhodobý pronájem. Podstatná je ale i flexibilita spočívající v možnosti růstu nebo úpravě prostoru.
Sklad je nezbytné pravidelně kontrolovat a to, minimálně každých 12 měsíců. Stejně tak je důležité optimalizovat pracovní postupy a na tomto základě vyhodnocovat efektivitu práce.
Technické vybavení a bezpečnost
Pro zboží na paletách s využitím automatizace, robotizace a s ohledem na úspornost provozu, je třeba hledat sklad třídy A. Pro uskladnění nízkoobrátkového zboží či skladování na ploše je určená třída B.
Sledujte ale i další parametry jako dostupnost ramp, výšku stropu, vytápění, monitoring, přístup 24/7 a další technické parametry skladu. Každý sklad a jeho zázemí musí rovněž splňovat hygienické normy dané legislativou.
Cena versus přidaná hodnota
Pro většinu podnikatelů reprezentuje logickou prioritu konečná cena za pronájem. Ta se počítá standardně za m². Není ale jediným parametrem, je nezbytné zvažovat i služby dostupné v ceně, úroveň servisu a možnost úspor díky efektivnímu řešení.
Vyberte si partnera, na kterého se můžete spolehnout
Společnost RTR – TRANSPORT A LOGISTIKA s.r.o. nabízí moderní skladové prostory v Praze s individuálním přístupem, profesionálním servisem a maximální flexibilitou. Sklady jsou určeny pro firmy a e-shopy všech velikostí a zaměření.
Prostory jsou vybaveny nejmodernějšími technologiemi a splňují nejpřísnější bezpečnostní standardy. Proto jsou určeny pro produkty z odvětví potravinářství, automotive, průmyslových surovin, elektroniky, drogerie či módy a textilu.
Kromě vlastního skladového zázemí je možno využít komplexní služby skladové logistiky a fulfillmentu – od dopravy do skladu přes uskladnění zboží, řízení skladových zásob, manipulaci či cross dock až po distribuci k vašim zákazníkům. Stejně tak tvoří součást poskytovaných služeb i odborné poradenství.