Pronájem skladů má celou řadu předností. Jak vybrat ten nejlepší a co všechno by takový externí sklad měl splnit?

Jak vybrat externí skladové prostory

Celá řada dnes významných firem začalo svůj růst v rodinných domcích, se sklady v garážích či sklepních prostorách. Expanze by ale nebyla možná bez zajištění skladových prostor. Ty je možné dojednat i externí formou pronájmu.

Při výběru externích skladových prostor je klíčové zvážit několik faktorů, jako je velikost, lokalita, typ skladu, cena a specifické potřeby vašeho podnikání. Důležité je také zohlednit dostupnost, bezpečnost a případné doplňkové služby.

Vzhledem k těmto požadavkům je tak i nutné začít s hledáním nového skladového prostoru s dostatečným časovým předstihem. Celý proces může trvat až 6 měsíců.

Lokalita a dopravní dostupnost

Navazovat by logistika měla optimálně na blízkost zákazníkům v případě regionálně působící firmy, jinak se vyplatí spíše se odrazit od sídla firmy nebo od dosavadního personálu. Zájem mezi podnikateli v tomto směru je již tradičně o pronájem skladu v Praze a v blízkosti dalších větších měst.

Optimální tak je zaměřit se na strategická místa v Praze a okolí, ideálně s přímým napojením na hlavní tahy a MHD pro zaměstnance.

Distribuční centrum s kamiony připravenými k nakládce u dálnice – ukázka efektivního logistického napojení skladu na hlavní dopravní tahy v Praze. (AI generovaný obrázek)
Zdroj: ChatGPT

Flexibilita nájemních podmínek

Délka nájemního vztahu je zcela základní podmínkou každé smlouvy. Důležité tak je, zda vám poskytovatel skladu nabídne krátkodobý i dlouhodobý pronájem. Podstatná je ale i flexibilita spočívající v možnosti růstu nebo úpravě prostoru.

Sklad je nezbytné pravidelně kontrolovat a to, minimálně každých 12 měsíců. Stejně tak je důležité optimalizovat pracovní postupy a na tomto základě vyhodnocovat efektivitu práce.

Technické vybavení a bezpečnost

Pro zboží na paletách s využitím automatizace, robotizace a s ohledem na úspornost provozu, je třeba hledat sklad třídy A. Pro uskladnění nízkoobrátkového zboží či skladování na ploše je určená třída B.

Sledujte ale i další parametry jako dostupnost ramp, výšku stropu, vytápění, monitoring, přístup 24/7 a další technické parametry skladu. Každý sklad a jeho zázemí musí rovněž splňovat hygienické normy dané legislativou.

Pracovník ve skladu ovládající vysokozdvižný vozík mezi paletami – ilustrace každodenního provozu ve skladovacích prostorách určených pro e-shopy i průmysl. (AI generovaný obrázek)
Zdroj: ChatGPT

Cena versus přidaná hodnota

Pro většinu podnikatelů reprezentuje logickou prioritu konečná cena za pronájem. Ta se počítá standardně za m². Není ale jediným parametrem, je nezbytné zvažovat i služby dostupné v ceně, úroveň servisu a možnost úspor díky efektivnímu řešení.

Vyberte si partnera, na kterého se můžete spolehnout

Společnost RTR – TRANSPORT A LOGISTIKA s.r.o. nabízí moderní skladové prostory v Praze s individuálním přístupem, profesionálním servisem a maximální flexibilitou. Sklady jsou určeny pro firmy a e-shopy všech velikostí a zaměření.

Prostory jsou vybaveny nejmodernějšími technologiemi a splňují nejpřísnější bezpečnostní standardy. Proto jsou určeny pro produkty z odvětví potravinářství, automotive, průmyslových surovin, elektroniky, drogerie či módy a textilu.

Kromě vlastního skladového zázemí je možno využít komplexní služby skladové logistiky a fulfillmentu – od dopravy do skladu přes uskladnění zboží, řízení skladových zásob, manipulaci či cross dock až po distribuci k vašim zákazníkům. Stejně tak tvoří součást poskytovaných služeb i odborné poradenství.