Od dob masivního rozšíření internetového připojení doznaly online marketingové strategie obrovského rozmachu. Pokud se firma v dnešní době nedokáže efektivně prezentovat na internetu, budou její tržby velmi pravděpodobně podstatně nižší, než je tomu u konkurence. Se stále vyšší důležitostí digitálního světa navíc online marketing nabývá na důležitosti. Pojďme si proto představit základní marketingové strategie, jimiž se můžete v online prostoru prezentovat.

Content marketing

Jak již název napovídá, hlavním úkolem content marketingu je tvorba atraktivního obsahu, který je následně distribuován digitálními kanály k potenciálním klientům a zákazníkům. Během této strategie je obsah využíván především ke zvýšení povědomí o firmě nebo značce a také k poskytování cenných informací. Právě schopnost předat klíčové informace uživatelům internetu v atraktivní podobě je alfou a omegou úspěšného content marketingu. Hlavním cílem je pak z obyčejných uživatelů udělat dlouhodobé zákazníky, kteří se budou k vaší firmě rádi vracet.

Největší výhodou je schopnost oslovit obrovské množství lidí prostřednictvím sociálních sítí, podcastů nebo infografik. Naopak obrovskou nevýhodou je, že content marketing musí tvořit člověk se zkušenostmi a citem pro aktuální trendy, aby dokázal uživatele internetu přilákat.

content-marketing

SEO optimalizace

Další oblíbenou taktiku představuje SEO optimalizace, s jejíž pomocí se zvýší viditelnost vašeho webu ve vyhledávačích. Jak funguje optimalizace webových stránek? Strategie funguje na principu klíčových slov zadávaných do vyhledávače, například do Google. Vaším cílem pochopitelně je, aby se internetové stránky zobrazovaly na prvních místech. V důsledku vyššího hodnocení dosáhnete zvýšené návštěvnosti, a tím pádem i vyššího počtu potenciálních spokojených zákazníků. V rámci SEO se zaměřujte primárně na atraktivitu obsahu vašeho webu, identifikaci správných klíčových slov a přidání správných metadat.

Výhodou je efektivita a relativní jednoduchost zviditelnění vašeho webu za přiměřené náklady. Pokud však není SEO optimalizace provedena správně, stává se pouze bezednou kasičkou na peníze.

online-marketingv-praxi

PPC reklamy

Reklamy s platbou za proklik zaznamenaly v poslední době trochu ústup, nicméně stále se řadí mezi efektivní online marketingové strategie. Typicky se nacházejí ve vyhledávačích, kde mají pomocí atraktivních bannerů přilákat zákazníka k prokliku na vaše webové stránky. PPC reklamu si jednoduše vytvoříte na míru podle vašich představ a následně vyhledávači platíte pouze takovou částku, která odpovídá počtu prokliků. Klíčová je opět správná identifikace klíčových slov, aby se váš web zobrazoval relevantním uživatelům při vyhledávání konkrétního zboží či služeb.

Výhodou PPC reklamy je vysoká efektivnost. Platíte totiž pouze za návštěvy reálných uživatelů na váš web a nikoliv paušální částku. Dalším benefitem je relativně dobrá měřitelnost úspěšnosti reklamy. Nevýhodou může být menší počet oslovených uživatelů.

PPC-reklama

Email marketing

Online marketing prostřednictvím emailu je mnohými společnostmi zatracovaný, i když se dá tato forma komunikace využít různými způsoby. Drtivá většina firem však emaily používá pouze k informování svých stávajících zákazníků o nových produktech, službách či výhodných nabídkách. Méně časté je využití emailu s cílem nalákat uživatele k prokliku na webové stránky. Nejefektivnější je ovšem spojení obou těchto strategií v jednu. V praxi je naprosto běžné, že firmy posílají svým věrným zákazníkům výhodné nabídky prostřednictvím proklik banneru, jehož prostřednictvím se dostanou na web. Tam pak s největší pravděpodobností udělají další objednávku.

Výhodou email marketingu je zlepšení image, protože se staráte o stávající zákazníky. Nicméně někteří z nich se mohou častými emaily cítit otrávení, takže od vás mohou odejít.

Online marketingové strategie jsou v současné době všude a nepoužívat je by bylo pošetilé. Pokud si však s jakoukoliv z nich nevíte rady, raději se obraťte na odborníky. Investice do marketingu by se vám totiž měla především vyplatit.